L’Institut Valencià de Cultura amplia l’oferta del canal ‘#QuedatACasa’

146

Actualitat Diària

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) amplia aquesta setmana l’oferta del canal ‘#QuedatACasa’ (consultar ací) amb la intenció de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors i d’oferir a la ciutadania diversos continguts culturals relacionats amb les arts escèniques, el cinema, la música i les arts plàstiques.

Cada quinze dies el canal oferirà una programació de totes les àrees de l’IVC al llarg del nostre territori. “El canal ‘#QuedatACasa’ va nàixer amb l’objectiu de seguir en contacte amb les espectadores i espectadors, d’oferir a la ciutadania diversos continguts culturals relacionats amb l’IVC; de seguir donant visibilitat als professionals valencians dels sectors audiovisuals, escènics, musicals i plàstics, i de col·laborar a fer més lleuger el confinament a les nostres cases.

Canal ‘#QuedatACasa’ d’aquesta setmana

En l’apartat audiovisual, els usuaris i usuàries poden accedir a una altra de les pel·lícules restaurades per l’Arxiu Fílmic de la Filmoteca de l’Institut Valencià de Cultura, es tracta de ‘Fogueres de San Chuan’. Si aquest any 2020 ens ha dut la suspensió de les Falles, la Magdalena i les Fogueres d’Alacant, ací té el públic el record de com es vivien les festes de Sant Joan fa vora 100 anys plasmat en el documental que va fer Pascual Orts recuperat i restaurat per la Filmoteca Valenciana.

També hi ha material audiovisual en ‘#lafestadelcurtacasa2’ amb dos cicles, el primer d’aquests, per a tots els públics i amb el títol ‘Cuando todo pase’, és una sessió per a prendre consciència de les manques del sistema, un crit d’atenció sobre les responsabilitats de tots com a societat, i inclou els curts ‘Acabe de tindre un somni’ de Javier Navarro, ‘Cuando todo pase’ de Suso Imbernón, ‘Dent de lleó’ de Jorge Bellver, ‘Un lugar’ d’Iván Fernández de Córdoba i ‘Uno’ de Javier Marco.

L’altre cicle de curts amb el títol ‘Un poc d’història’ ens servirà per a aprendre alguna cosa més sobre la nostra història recent, tres documentals que ens transporten al passat i alhora ens remeten a moments relacionats amb el present. El primer sobre les Falles de 1937, el segon un emotiu viatge en el temps en el qual descobrim una persona en el context de la guerra i la postguerra espanyola i el tercer un meravellós passeig animat pel museu d’art contemporani a l’aire lliure més gran del món: el mur de Berlín.

Aquests tres treballs són: ‘Fallas del 37. L’art en guerra’ d’Òscar Martín, ‘El último abrazo’ de Sergi Pitarch i ‘The neverending Wall’.

En l’apartat d’arts escèniques es mantenen les produccions ‘Alexandria’, escrita per Guadalupe Sáez i Mertxe Aguilar i dirigida per Juan Pablo Mendiola, i la producció de dansa ‘Més a prop’, un espectacle al voltant de les emocions bàsiques amb direcció i coreografia de Noèlia Liñana.

S’hi incorpora la producció de l’IVC ‘Faust’, estrenada el desembre de 2018 al Teatre Rialto. Aquesta versió del clàssic de Goethe feta per Arturo Sánchez Velasco i Jaume Policarpo i dirigida pel mateix Policarpo va rebre els premis a la millor escenografia i a la millor il·luminació en els Premis de les Arts Escèniques de la Generalitat de 2019.

La millor sarsuela de la mà del Cor de la Generalitat

En l’apartat de música, la primera proposta d’aquesta setmana és la del Cor de la Generalitat interpretant ‘La mazurca de las sombrillas’, un dels números més populars de la sarsuela ‘Luisa Fernanda’ de Federico Moreno Torroba, en una producció amb direcció escènica d’Emilio Sagi i direcció musical de Jordi Bernàcer.

L’altra proposta musical és l’actuació de la Jove Orquestra de la Generalitat, unitat artística depenent de l’IVC, dirigida per Manuel Galduf, i amb el baríton José Antonio López, que interpreta ‘Hijo de la luz y de la sombra’, obra per a baríton i orquestra simfònica. Aquesta última obra fou composta per Voro Garcia en 2010 per encàrrec de l’Institut Valencià de la Música i està dedicada a Miguel Hernández amb motiu del centenari del seu naixement.

Per últim, es presenta el CD ‘Manuel Palau. Concerts’, que recull els dos únics concerts que va escriure el mestre Palau interpretats per la Jove Orquestra de la Generalitat sota la direcció de Manuel Galduf amb Rafael Serrallet (guitarra) i Bartomeu Jaume (piano) com a solistes. Són el ‘Concierto levantino’ per a guitarra, gravat en 2007, i el ‘Concierto dramático’ per a piano, gravat en 2008.

En l’apartat d’arts plàstiques es proposa una aproximació a l’exposició ‘Una veu, una imatge’, que es troba a l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC), una mostra col·lectiva que inclou 13 artistes espanyols, o que resideixen en la seua majoria a Espanya, concebuda expressament per a l’EACC per l’escriptora, editora i comissària María Virginia Jaua.

Amb aquesta exposició, Jaua busca portar encara més lluny el treball que ha estat desenvolupant en l’àmbit de l’anàlisi i la reflexió sobre la construcció d’imaginaris contemporanis, indagant i explorant les diferents maneres de llegir i interpretar les imatges.

 

Deixar resposta

Per favor, escriu el teu comentari!
Per favor, escriu el teu nom ací