‘Art Press’ i ‘Forbes’ situen a l’IVAM com a referent de museus d’art contemporani a Europa

371

Actualitat Diària

La revista internacional especialitzada en art ‘Art Press’ dedica un reportatge de quatre pàgines a l’IVAM amb motiu del trenté aniversari i en fa un repàs a la història, la col·lecció i el moment actual en què viu.

Amb el títol ‘El feliç aniversari de l’IVAM’ arranca l’article redactat per la crítica d’art Annabelle Gugnon. La revista qualifica a l’IVAM com “un dels principals museus d’art modern i contemporani a Europa, dotat d’una col·lecció de més de 10.500 peces”.

‘Art Press’ victoreja el museu valencià començant el reportatge amb un: “Viva l’IVAM, que festeja els 30 anys” i hi afig que “l’Institut ha reorganitzat la seua important col·lecció d’art modern i contemporani en una exposició insígnia titulada ‘Temps Convulsos. Històries i microhistòries en la col·lecció de l’IVAM’, així com per mitjà d’altres manifestacions en el museu o en col·laboració amb altres institucions artístiques d’Europa”.

‘Art Press’ és una revista internacional la seu de la qual s’ubica a París. La primera edició va ser la del número de desembre de 1972 – gener de 1973, està redactada en francés i anglés des de 1992 i la vocació és cobrir l’escena artística mundial.

És una publicació de gran influència en l’àmbit de l’art contemporani que promou la trajectòria d’artistes a través dels reportatges dels principals esdeveniments de l’àmbit de l’art a Europa.

L’autora del text destaca que l’exposició ‘Temps Convulsos’, composta per 375 peces, mostra l’emblemàtica visió del director de l’IVAM, José Miguel G. Cortés, que té per missió “inscriure el museu dins de la història i la contemporaneïtat d’un món fragmentat després del fi de la Guerra Freda”.

El reportatge insisteix també en la posició del museu, pioner a Espanya en ser el primer del gènere a veure la llum amb l’inici de la democràcia, “un fet que ha marcat la vocació de l’obertura i d’exigència del centre de 20.000 metres quadrats, nascut d’una voluntat política forta d’educació i promoció de l’art modern i contemporani”.

Annabelle Gugnon destaca de l’exposició de ‘Temps Convulsos’ algunes peces, com les tres escultures de Julio González que donen la benvinguda a l’exposició i mostren un gest tràgic, i que enllacen aquest “cos dislocat” amb l’obra de Robert Rauschenberg que, segons Gugnon, “els seus 34 dibuixos rodegen les peces de González i reinterpreten els cants de l”Infern’ de Dant des del punt de vista de la persecució del maccarthisme als comunistes i els homosexuals”.

Gugnon assenyala que la selecció d’obres d’aquesta mostra és emblemàtica de la visió que el director de l’IVAM desitja insuflar al museu: la quotidianitat, la microhistòria, la micropolítica, les relacions personals i les relacions amb l’espai. Altres peces que en destaca són les d’artistes com Joana Hadjithomas, Karil Joreige, Darío Villalba, Zoran Music, Carmen Calvo, Equipo Crónica, Equipo Realidad, Juan Genovés, John Cage, James Rosenquist, Claes Oldenburg, Johnn Baldesari, Gilian Wearing, Esther Ferrer, Annette Messager, Mona Hatoum o Martha Rosler.

D’altra banda, la revista ‘Forbes’ Europa, en la seua versió en línia, destaca l’IVAM com una de les cinc raons per a visitar Espanya i afirma que la seua col·lecció d’art està entre les millors d’Europa.

En el text valora algunes de les exposicions més potents de la programació de 2019, com és el cas de ‘Fernand Léger i la vida moderna’ o la que el centre inaugurarà aquesta tardor, titulada ‘Jean Dubuffet. Un bàrbar a Europa’.

Deixar resposta

Per favor, escriu el teu comentari!
Per favor, escriu el teu nom ací